شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید سهم های ارزنده در شرایط فعلی کدامند؟
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

در اقتصادهایی که در حال توسعه می باشند یکی از افات مهم تورم می باشد تورم دلایل مختلفی دارد که سیایت های حوزه پولی کشور نقش اصلی را در پیدایش تورم ایفا می نماید متاسفانه اقتصاد کشور ما سالهاست که با معضل تورم دست و پنجه نرم می کند .موضوع تورم در حال حاضر بیشتر از گذشته جلب نظر می نماید راکه با کاهش ارزش پول ملی در یک سال اخیر رخ داد تورم ایران رکورد شکست . هرچند نهاد های رسمی با اعلام میانگین تورم 30تا 40درصدی قصدارند اندکی فضای روانی کشور ار بهبود دهند اما انچه مردم و صنعت گران با آن مواجه اند نرخ تورم بسیار بالاتری می باشد.

به گزارش نمابورس تورم بی شک در بورس و بازار سرمایه نیز موثر است. یکی از تاثیرات که موضوع تورم در بازارسرمایه دارد بصورت غیر مستقیم است به این صورت که در اقتصاد هایی که با تورم مواجه اند هر از چند گاهی برخی اقلام مصرفی حتی با مجوز رسمی دولت افزایش قیمت می یابند که این افزایش قیمت باعث اقبال سرمایه گذارن به نماد های تولید کنند این اقلام می شود..

همانطور که گفته شد در مقطع کنونی اقلام تولیدی مختلف در صنایع مختلف روز به روزبا فزایش قیمت مواجه می شوند که از آن جمله می توان به افزایش قیمت سیمان ،محصولات شیمیایی و پتروشیمی ،انواع محصولات و لوازم خانگی و بالخره مواد غذایی همچون قند ،شکر روغن و...اشاره کرد.لذا طبیعی است که شرکتها فعال در این زمینه با افزایش درآمد مواجه شوند که البته این درآمد بصورت مستقیم به سود تبدیل نمی شود چرا که هزینه های تولید نیز در شرایط تورمی قرار دارد .اما مسلماً سود هر سهم افزایش می یابد همین موضوع کافی است تا اینگونه از سهم ها که تعدادشان هم در مقطع فعلی در بورس کم نیست مورد توجه فعالان بورسی قرار گیرد حال سوال اینجاست در هنگامی که یک محصول افزایش قیمت را تجربه می کند در بین تولید کنندگان این محصول کدامیک بیشترین سود را بدست می آورند یا به عبارت دیگر این افزایش قیمت بیشتر به نفع کدام نماد بوده جواب این سوال می تواند پاسخی برای این سوال نیز باشد که در این شرایط چه سهام کدام شرکتبرای سرمایه گذاری ارزنده تر است.

به گزارش نمابورس در بین شرکتهایی که محصول تولید شده توسط آنها با افزایش قیمت مواجه می شوند در زبان ساده می توان گفت سود آن شرکتی بیشتر دستخوش رشد می شود(با فرض عدم تغییر در هزینه های تولید یا رشد یکنواخت نرخ هزینه های تولید برای تمای شرکتها )که از حاشیه سود کمتری برخودار است .تشرح این موضوع احتیاج به تفصیل جزئیات اهرم مرکب در تولید داردکه به زمان زیادی نیاز دارد اما اجمالا می توان گفت به عنوان مثال هنگامی که شکر یا روغن با افزایش قیمت 20درصدی مواجه می شوند و در همان هنگام شرکت Aبا حاشیه سود 10درصد و شرکت با حاشیه سود 20درصد مشغول به فعالیت می باشد .با یک نسبت گیری ساده مشخص می شود که سود شرکت Aبا رشد 200درصدی مواجه می شود اما سود شرکت با رشد 100درصدی ،به عبارت دیگر ضریب حساسیت سود اندسته از شرکتهایی که از حاشیه سود کمتری برخوردارند در مقابل افزایش نرخ بیشتر می باشد.

در پایان گفتنی است فعالان بورسی می توانند با درنظر داشتن این موضو ساده در شرایط تورمی سبد سهام خود را پر بازده تر نمایند.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا