شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید زیرگذر بازار
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با رشد 685 واحدی از 42 هزار و 507 واحد به رقم 43 هزار و 192 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با 36 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به یک هزار و 119 میلیارد ریال دست یافت که نزدیک به 96 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از یک هزار و 119 میلیارد ریال ارزش معاملات دیروز بیش از 60 درصد حقیقی ها خریدار و بیش از 54 درصد آنها فروشنده بودند.

حجم معاملات دیروز نیز بدون تغییر نسبت به روز قبل از آن 315 میلیون سهم و حق تقدم بوده است.

همچنین سه نماد "فارس"، "پارسان" و "رمپنا" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند و در دو نماد "فارس" و "پارسان" بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت. حال آنکه در نماد "فارس"، خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بود، اما در مقابل در نماد "رمپنا" حقیقی ها بیشتر در نقش خریدار ظاهر شدند.

در این میان شرکت سهامی بیمه ایران بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان فارس و خوزستان را خرید و شرکت گروه مالی ملت بیش از یک میلیون و پانصد هزار سهم بانک ملت را به سبد سرمایه گذاری های خود افزود.

شرکت گروه تولیدی آریا ملل زرین بیش از سیصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری ملت را تحصیل کرد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بورس در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز بیش از یک میلیون سهم شرکت بازنشستگی کارکنان بانک ها را فروخت و شرکت سرمایه گذاری تدبیر دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را عرضه کرد.

همچنین شرکت سرمایه گذاری سهند بیش از یک میلیون سهم شرکت ایران خودرو و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین پنج میلیون سهم شرکت مس شهید باهنر را از تملک خود خارج کرد.

طی معاملات روز گذشته بیش از یک میلیون سهم شرکت سیمان شرق از پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان خارج شد تا میزان مالکیت این فعال بازار به بیش از 99 میلیون سهم نزول یابد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "فولاد"، صندوق بازنشستگی وظیفه از کارافتادگی و پس انداز بیش از دو میلیون سهم آن را خریداری کرد و در مقابل شرکت مدیریت توسعه گوهران امید 10 میلیون سهم آن را به فروش رساند.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا