شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید یک هفته، یک نگاه
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

روزهای معاملاتی بورس طی هفته جاری در حالی سپری شد که شاخص کل با رشد حدود سه درصدی از 40 هزار و 747 واحد در ابتدای هفته جاری به رقم 42 هزار و 52 واحد در پایان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، گروه رایانه با کسب بازدهی مثبت 14.41 درصدی به مدد بازدهی مثبت شرکت زیرمجموعه خود یعنی داده پردازی ایران توانست از میان صنایع مختلف عنوان پربازده ترین صنعت را از آن خود کند و پس از آن به ترتیب صنعت زراعت با تحقق بازدهی مثبت 10.03 درصدی و صنعت لاستیک و پلاستیک با کسب بازدهی مثبت 9.65 درصدی در رتبه های دوم و سوم صنایع پربازده قرار گرفتند.

اما در مقابل سه صنعت محصولات چوبی با کسب بازدهی منفی 13.66 درصدی، سایر حمل و نقل با بازدهی منفی 7.86 درصدی و وسایل ارتباطی با بازدهی منفی 0.77 درصدی تنها صنایعی بودند که طی معاملات هفته جاری از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و به ترتیب رتبه های اول، دوم و سوم کم بازده ترین صنایع بورس را به خود اختصاص دادند.

براساس اطلاعات موجود شرکت داده پردازی ایران با تحقق بازدهی مثبت 114.89 درصدی عنوان پربازده ترین سهم بورس طی هفته جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن شرکت گلتاش و پتروشیمی شازند به ترتیب بازدهی مثبت بیش از 41 و 43 درصدی را کسب کردند و در جایگاه های بعدی پر بازده ترین سهام بورس طی هفته جاری قرار گرفتند.

این در حالی است که شرکت تهران شیمی با دستیابی به بازدهی منفی 24.14 درصدی در رقابت با سایر شرکت ها شکست خورد و به عنوان کم بازده ترین سهم بورس معاملات این هفته شناخته شد. همچنین سهام شرکت های فیبر ایران و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان به ترتیب با کسب بازدهی منفی بیش از 13 و 12 درصدی در مقام دوم و سوم کم بازده ترین سهام بورس جای گرفتند.

براساس این گزارش سهام شرکت های ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و گسترش نفت و گاز پارسیان عنوان نقدشونده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند و در مقابل بیمه کارآفرین، شرکت های سیمان اصفهان و عمران و توسعه شاهد در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر رتبه نقدشوندگی قرار گرفتند.

طی معاملات این هفته، بورس در حالی به کار خود پایان داد که 241 نماد با کسب بازدهی مثبت، 9 نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و در نهایت مابقی نمادها یعنی 75 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند.

در پایان این گزارش می افزاید، 42 هزار و 637 کد معاملاتی با جابه جایی بالغ بر یک میلیارد و 542 میلیون سهم طی 214 هزار و 886 دفعه معامله، حجم معاملاتی به ارزش هفت هزار و 179 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان تمام شرکت های فعال معاملات این هفته، سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با جابه جایی 154 میلیون و 148 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بازار و شرکت سیمان اصفهان به عنوان کم گردش ترین سهم بازار انتخاب شد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا