شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید تاثیر بهره برداری از خط تولید فولادارفع بر سود "وامید"
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

 

شرکت سرمایه گذاری امید که به عنوان یکی از هلدینگ های صنعت معدنی بخصوص سنگ آهن شناخته می شود که به دنبال افت قیمت زیر مجموعه های خود نماد این گروه نیز با افت قیمت مواجه شده از همین رو سؤالاتی را با مسئولان این شرکت مطرح ساخته ایم که در ادامه به آن می پردازیم.

بهزادی پور مدیر امور سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری امید در جواب این سوال که چرا به رغم اعمال افزایش سرمایه در شرکت گل گهر و عرضه حق تقدم سهام این شرکت و افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری سپه، سهام شرکت سرمایه گذاری امید از گردش پایینی برخوردار است به خبرنگار نمابورس گفت:در طی سال 91 حدود 1.309.775.268 سهم شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در بورس اوراق بهادار معامله شده که حدود 13% کل سهام امید را تشکیل می دهد. به بیان دیگر نسبت نقدشوندگی سهام شرکت در سال 91 حدود 13% بوده است. که در بین شرکتهای چند رشته‏ای صنعتی در رتبه سوم قرار دارد. در جدول زیر تعداد سهام معامله شده و نسبت نقدشوندگی سهام شرکتهای چند رشته ای صنعتی نشان داده شده است. بنابراین گردش سهام شرکت سرمایه گذاری امید در بین شرکتهای هم صنعت، متوسط بوده است.

وی همچنین در خصوص عدم رشد قیمت سهام شرکت متبوع خود همگام با رشد زیز مجموعه ها نیز خاطر نشان ساخت:سهام شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید در سال 91 از مبلغ 3.349 ریال به ازای هر سهم به 5.769 ریال افزایش یافته است . به عبارت دیگر سهام شرکت سرمایه گذاری امید در سال 91حدود 72 درصد رشد داشته است. این در حالی است که شاخص بورس اوراق بهادار تهران در سال 91 حدود 47 درصد رشد داشته است. بنابراین بازده سهام مدیریت سرمایه گذاری امید بیش از 5/1 برابر بازده کل بورس بوده است. همچنین بارده سهام شرکت های زیرمجموعه گل گهر، چادرملو و سرمایه گذاری سپه در سال 91 به ترتیب 147%، 118% و 123% بوده است.

به گزارش نمابورس مدیر سرمایه گذاری های "وامید"در خصوص اهم برنامه ها و اهداف این شرکت نیز اذعان داشت :گروه سرمایه گذاری امید بیش از 40 درصد سهام شرکت‏ چادرملو و 38 درصدگل گهر را در اختیار دارد که این دو شرکت نزدیک به 70 درصد سنگ آهن مورد نیاز کشور را تامین می کنند.همچنین به منظور تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی، تاسیس کارخانجات جدید کنسانتره و گندله و کارخانجات فولادسازی و نیروگاه‏های اختصاصی را در دست اجرا دارند که با بهره‏برداری از این طرح‏ها، سودآوری بسیار مناسبی نصیب شرکت‏های مذکور و گروه سرمایه‏ گذاری امید خواهد شد.

بهزادی پور افزود :همچنین در بخش ساختمان، سرمایه گذاری امید از طریق شرکت تابعه سرمایه‏گذاری ساختمانی سپه، علاوه بر پروژه امید 2 (ساختمان مطهری) که نزدیک به 75% پیشرفت ریالی و 89% پیشرفت فیزیکی دارد، تصمیم دارد در چندین طرح بزرگ ساختمانی در سراسر کشور با برآورد سرمایه گذاری مورد نیاز بیش از 1.000 میلیارد تومان، اقدام به سرمایه‏گذاری کند.

از سوی دیگرگروه سرمایه گذاری امید در حوزه نفت و گاز از طریق شرکت زیر مجموعه هلدینگ پتروامید آسیا، دو طرح عظیم توسعه میادین نفتی دارخوین و مخازن نفتی گناوه را در دست اجرا دارد.

همچنین گروه سرمایه‏گذاری امید در آبان ماه سال 89 در مزایده خصوصی سازی نیروگاه گیلان (به ظرفیت 1.305 مگاواتی) بیش از 23 درصد نیروگاه مزبور را خریداری کرده است. همچنین در سال 90 حدود 24.5 درصد نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان (به ظرفیت 324 مگاوات) و 25 درصد نیروگاه سیکل ترکیبی ارومیه (به ظرفیت 954 مگاوات) خریداری شده است. علاوه بر آن، گروه سرمایه گذاری امید با مشارکت زیرمجموعه‏ها و سایر سرمایه گذاران مستقل، سرمایه‏گذاری‏هایی را برای احداث نیروگاه‏های ارومیه، کاسپین انزلی و نیروگاه هریس، آغاز کرده است.

وی در پایان در خصوص تاثیر بهره برداری از پروژه خط تولید فولاد ارفع در بهمن ماه سال در سود آوری این شرکت در سال 92 نیز به خبر نگار نمابورس گفت :واحد احیای مستقیم کارخانه فولاد ارفع به منظور تولید 800 هزار آهن اسفنجی در سال 91 به بهره برداری رسیده و در بهمن ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح شد و واحد ذوب (شمش) آن نیز با ظرفیت تولید یک میلیون تن در اردیبهشت ماه 92 به بهره برداری خواهد رسید.

میزان سود خالص پس از کسر مالیات شرکت برای سال مالی 91 حدود 886.262 میلیون ریال بوده که حدود 10 درصد آن (مبلغ 88.626 میلیون ریال) بین سهامداران تقسیم خواهد شد. شایان ذکر است که سود تقسیمی شرکت در صورت‏های مالی سال 92 سهامداران (از قبیل مدیریت توسعه گوهران و چادرملو) شناسایی خواهد شد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا