شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید ارزیابی هفتگی سایت کیتکو از انتظارات سرمایه گذاران بازار طلا
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


تحلیل طلا


بر اساس ارزیابی سایت کیتکو (Kitco News)، اکثریت سرمایه‌گذاران خرد نسبت به روند قیمت طلا بدبین هستند، در حالی که اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار انتظار افزایش قیمت طلا را دارند.
در ارزیابی قبلی، ۵۶ درصد فعالین حرفه‌ای بازار پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا کاهش خواهد یافت. این اولین بار از ماه مه بود که فعالین حرفه‌ای بازار رأی به کاهش قیمت طلا داده بودند. در واقع پیش‌بینی آن‌ها درست بود، به طوری که قیمت آتی تحویل ماه فوریه بورس کالای نیویورک (COMEX) در ۱۱۷۹٫۲ دلار بسته شد. در حالی که هفته پیش حدود ۶۰ درصد سرمایه‌گذاران خرد طرفدار روند صعودی طلا بودند.
بیست فعال حرفه‌ای بازار طلا در ارزیابی این هفته شرکت کردند. ۶۰ درصد فعالین حرفه‌ای پیش‌بینی افزایش قیمت طلا، ۲۵ درصد پیش‌بینی کاهش قیمت طلا و ۱۵ درصد هم پیش‌بینی می‌کنند که بازار طلا بدون روند خواهد بود.
در همین حال، ۱۰۷۰ سرمایه‌گذار خرد در ارزیابی آنلاین شرکت کردند. ۵۸ درصد طرفدار روند نزولی، ۳۳ درصد طرفدار روند صعودی و ۹ درصد هم طرفدار روند خنثی هستند.
اگر ارزیابی‌های کیتکو از اواسط ماه مه را در نظر بگیریم، فعالین حرفه‌ای ۲۱ هفته متوالی پیش‌بینی درست داشتند و تنها هفت بار پیش‌بینی آن‌ها اشتباه بود، یعنی دقت پیش‌بینی اکثریت فعالین حرفه‌ای بازار برابر ۷۵ درصد است. سرمایه‌گذاران خرد هم ۱۷ هفته پیش‌بینی درست و ۱۱ هفته پیش‌بینی غلط داشتند. دقت پیش‌بینی اکثریت سرمایه‌گذاران خرد هم برابر ۶۱ درصد است.

نظرات فعالین حرفه ای بازار طلا

در میان نظرات فعالین حرفه‌ای بازار، مهم‌ترین دلیلی که برای افزایش قیمت طلا بیان می‌شود، سقوط بیش از اندازه قیمت طلاست. قیمت طلا از اوج قیمتی نه نوامبر، به‌اندازه ۱۶۰ دلار کاهش‌یافته است، به همین دلیل فعالین حرفه‌ای بازار انتظار دارند که شاهد جهش مثبت قیمت طلا باشیم. به هر حال، بازار هیچ‌وقت برای همیشه در یک‌جهت حرکت نمی‌کند.
جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد تکنیکال سایت کیتکو معتقد است که “در کوتاه‌مدت، قیمت طلا در محدوده اشباع فروش قرار گرفته و به همین دلیل احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.”
کن موریسن، از تحلیلگران بازار طلا هم گفته که تمایلات نزولی بازار بیش از حد افزایش یافته است، اما همان طور که از خروج فروشندگان از بازار مشاهده می‌شود، فشار فروش در حال کاهش است. “روند طلا نزولی است، اما من انتظار دارم که در هفته پیش روی تا ۱۱۸۰ دلار افزایش یابد و در نتیجه تعادل به بازار برگردد. قیمت ۱۱۸۵ دلاری، هدف صعودی معقولی برای این هفته است.”
سین لوسک، از مدیران دارایی بازار هم بر این باور است که خریدارانی جهت پوشش معاملات فروش قبلی طلا وارد بازار خواهند شد. “من فکر می‌کنم که قیمت طلا تا حدودی افزایش خواهد یافت. همچنین به نظر من سرمایه‌گذارانی که از قیمت‌های بسیار پایین غیر-معمول وارد بازار می‌شوند، وارد معامله خرید طلا خواهند شد و در معاملات فروش اخیر هم شاهد جریانات تثبیت سود خواهیم بود.”
جورج گرو، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار هم انتظار دارد که طلا حرکت مثبت اصلاحی را آغاز کند، چون‌که بازار تأثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بر قیمت‌ها اعمال کرده است. “در گزارش‌های اقتصادی آمریکا، تورم رشد چندانی نداشته است، اما مشارکت‌کنندگان بازار، افزایش نرخ بهره را بیش از حد واقعی در قیمت‌ها تأثیر داده‌اند، به همین دلیل شاهد برگشت قیمت به محدوده تعادلی خواهیم بود. به همین دلیل من منتظر افزایش قیمت طلا در هفته پیش روی هستم.”
برخی از فعالین حرفه‌ای بازار هم از دید تکنیکال به مسئله نگاه می‌کنند و انتظار دارند که قیمت طلا بازهم کاهش یابد.
آدام باتن، از تحلیلگران بازار ارز خارجی: “تصویر تکنیکال طلا رفته رفته تیره‌وتار می‌شود.”
گرِگ هارمون، از فعالین حرفه‌ای بازار طلا هم بر این باور است که با وجود سقوط بزرگ قیمت طلا، “تصویر تکنیکال بازار به نوعی نیست که بتوان وارد معامله خرید شد. طلا می‌تواند بازهم کاهش یابد.”
تعدادی از فعالین حرفه‌ای بازار هم هنوز نمی‌توانند در مورد روند قیمت طلا اظهار نظر کنند و منتظر نتیجه همه‌پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا هستند و معتقدند که پس از این رویداد هم بازار طلا تا نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) حرکات خنثی و نوسانی خواهد داشت.
باب هبرکورن، تحلیلگر ارشد بازارهای کالاهای اساسی از این دسته از فعالین حرفه‌ای بازار است. “به نظر من روند طلا در این هفته خنثی خواهد بود، چون‌که همه‌پرسی ایتالیا را در پیش داریم. اما در کل، بازار طلا منتظر بیانیه پولی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکاست. طلا در سطوح فعلی در محدود اشباع فروش قرار دارد، سرمایه‌گذاران با نزدیک شدن به بیانیه پولی فدرال رزرو، موقعیت‌های معاملاتی خود را افزایش خواهند داد.”
پتر هوگ، یکی دیگر از فعالین حرفه‌ای بازار طلا هم گفته که قیمت طلا به همه‌پرسی ایتالیا بستگی دارد. اگر آرای “خیر” برنده همه‌پرسی باشد، طلا افزایش خواهد یافت، در غیر این صورت شاهد کاهش قیمت طلا خواهیم بود.”


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا