شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید صعود بورس نشینان
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 92.02.02 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 391 واحد افزایش به رقم 31460 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1501 واحد رشد عدد 74786 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 611 واحد صعود به رقم 41117 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 947 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 145 واحد افزایش شاخص، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت.

براساس گزارش بورس نیوز، اکثر صنایع بورسی امروز قدرت بالایی را در پیگیری روند صعودی از خود به نمایش گذاشتند و حرکت گروهی سهام فعال در تابلوی معاملات منجر به رشد 1.5 درصدی شاخص کل و ثبت رکوردی جدید در محدوده 41 هزار و 133 واحدی گردید.

بدین ترتیب صعود بورس نشینان به مدد سهام سه گروه پتروشیمی، فلزی و معدنی روی داد و در این مسیر هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس در صدر قرار داشت، بطوریکه نزدیک به 10.5 میلیون سهام "فارس" با پافشاری حدود 18 میلیون خریدار به تنهایی موجب رشد 145 واحدی شاخص کل شد.

شفاف سازی دیروز این مجموعه مبنی بر اینکه خوراک عمده شرکت های زیرمجموعه آن مایع بوده و افزایش نرخ گاز مصرفی پتروشیمی ها بر سودآوری آنها بی تأثیر است، همزمان با خروج عمده فروشندگان هیجانی از سهام "فارس"، موجب گردید طی معاملات امروز بازار این سهم را به عنوان لیدر صنعت پتروشیمی انتخاب کند. بطوریکه به دنبال آن در سایر نمادها همچون "پارسان" نیز خریداران به صف نشستند و مابقی سهم ها نیز در درصدهای مثبت قیمت ها مورد معامله قرار گرفتند.

گروه فلزی و معدنی نیز به سبب افت اخیر قیمت سهام خود با توجه به نزدیکی فصل برگزاری مجامع عادی سالیانه، در روندی مثبت گام نهادند. در نتیجه "فملی"، "فولاد" و "ذوب" معاملات پرحجم میلیونی خود را با رشد قیمت ها به پایان رساندند.

در این میان تکذیب شایعه تعدیل منفی "ذوب" و پس از آن اعلام قطعیت معامله 56.5 درصدی این سهم در مزایده و فروش این بلوک به تأمین اجتماعی، قدرت بالایی را به سهام مذکور اعمال کرد، تا جایی که تنها 3.5 میلیون سهم از صف خرید 11 میلیونی آن واگذار شد و مابقی این تعداد همچنان در سیستم معاملاتی باقی ماند.

طی روز جاری اکثر سهام گروه غذایی و قندی نیز که امروز تا دامنه حداکثری قیمت ها بالا رفتند، به لحاظ حجم معاملاتی در روند مثبت قیمتی به تعادل نسبی رسیدند. روز کاری پرحجم سهام شرکت های فعال این صنایع در حالی به پایان رسید که اهالی تالار معتقدند این قبیل سهام روزهای آینده نیز همین وضعیت متعادل را حفظ می کنند.

دارویی ها اما روز جاری را با دو دستگی روند معاملاتی سهام خود دنبال کردند؛ آنچنان که با تداوم اخبار ضد و نقیض اثرگذار بر آنها، نمادهای گروه سمت و سویی متفاوت داشتند و برخی در مدار مثبت و برخی دیگر در مدار منفی نرخ ها طی طریق کردند.

هرچند با توجه به افزایش بهای دارو پس از حذف ارز مرجع تخصیص یافته به این کالا، پتانسیل مطلوبی برای آنها قابل تصور است؛ از این رو بایستی منتظر اعلام گزارش های عملکرد 12 ماهه سال گذشته آنها ماند تا دریافت کدام یک از شرکت های این صنعت بیشترین توان رشد قیمت سهام را دارند.

در میان تجهیزاتی ها نیز امروز تحرکاتی مشاهده شد، بطوریکه بازگشایی نماد معاملاتی صدرا پس از برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده این شرکت پیمانکاری در محدوده 90 تومانی مورد معامله قرار گرفت و لیدر گروه شد. بدین ترتیب سه شرکت پترو تدبیر پارس، پترو پایدار ایرانیان و پترو گوهر فراساحل کیش به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره صدرا انتخاب شدند.

"حفاری" نیز با عبور از محدوده قیمتی خود و معامله حدود شش میلیون سهمی پر قدرت ظاهر شد. مپنا نیز معاملات مطلوبی را شاهد بود، هر چند برای بررسی دقیق روند این سهم باید منتظر تعیین تکلیف نهایی زمان عرضه بلوک 5.6 درصدی سهام آن بود.

در مجموع روند پرقدرت و مثبت بازار سهام با حضور اکثر سهم های قابل معامله در تالار شیشه ای به پایان رسید.

در پایان این گزارش می افزاید، بازار قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا با رشد بهای دلار به محدوده 3535 تومان، هم اکنون افزایش قیمت ها را در سه سررسید فعال خود پیگیر است، بطوریکه هر سکه تمام بهار آزادی تحویل اردیبهشت ماه جاری به یک میلیون و 342 هزار تومان خرید و فروش می شود و سررسید خرداد ماه نیز به یک میلیون و 417 تومان رشد کرده است. در این شرایط هر سکه طرح جدید در بازار آزاد امروز به بهای یک میلیون و 335 تومان مورد معامله قرار گرفته است.


 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا