شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید یک هفته، یک نگاه
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:,

 

روزهای معاملاتی این هفته بورس در حالی سپری شد که شاخص کل با 9 درصد افزایش از 40 هزار و 533 واحد در ابتدای هفته به رقم 40 هزار و 747 واحد در پایان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت مواد دارویی با تحقق بازدهی مثبت 8.53 درصدی توانست عنوان پربازده ترین صنعت معاملات این هفته بورس را از میان صنایع مختلف از آن خود کند و پس از آن دو صنعت ابزار پزشکی و پیمانکاری صنعتی به ترتیب با تحقق بازدهی مثبت 8.41 درصدی و 7.97 درصدی در جایگاه های دوم و سوم صنایع پربازده قرار گرفتند.

در این میان صنعت زراعت با کسب بازدهی منفی 6.62 درصدی در این رقابت مغلوب سایر صنایع شد و به عنوان کم بازده ترین صنعت طی معاملات هفته جاری بورس مطرح شد. به دنبال آن صنایع ذغالسنگ و کانه های فلزی به ترتیب با بازدهی منفی بیش از 4.2 درصدی رتبه های بعدی کم بازده ترین صنایع را به خود اختصاص دادند.

براساس اطلاعات موجود شرکت شیمی دارو بخش با تحقق بازدهی مثبت 61.26 درصدی عنوان پربازده ترین سهم بورس طی هفته جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن شرکت فرآورده های نسوز آذر و شرکت ایرکا پارت صنعت به ترتیب بازدهی مثبت بیش از 49 و 47 درصدی را بدست آوردند و رتبه های دوم و سوم پربازه ترین سهم را بدست آوردند.

اما در مقابل شرکت توسعه صنایع بهشهر طی معاملات این هفته بورس بازدهی منفی 10.17 درصدی را به دست آورد و به عنوان کم بازده ترین سهم طی هفته جاری شناخته شد. پس از آن شرکت رهشاد سپاهان و فولاد آلیاژی ایران به ترتیب با بازدهی منفی بیش از 9 و هشت درصدی در جایگاه های بعدی کم بازده ترین سهم معاملات این هفته قرار گرفتند.

براساس این گزارش سهم شرکت های گسترش نفت و گاز پارسیان، ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت اصفهان عنوان نقدشونده ترین سهام بورس را به خود اختصاص دادند و در مقابل بیمه کار آفرین شرکت هایی کمک فنر ایندامین و کاشی نیلو در انتهای جدول رتبه بندی شرکت ها از نظر رتبه نقدشوندگی جای گرفتند.

طی معاملات این هفته، بورس در حالی به کار خود پایان داد که 175 نماد با کسب بازدهی مثبت، 14 نماد بدون کسب بازدهی مثبت یا منفی و 135 نماد با کسب بازدهی منفی همراه شدند.

در پایان این گزارش می افزاید، 33 هزار و 466 کد معاملاتی با جابه جایی بالغ بر یک میلیارد و 258 میلیون سهم طی 175 هزار و 575 دفعه معامله، حجم معاملاتی به ارزش شش هزار و 265 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان شرکت های فعال معاملات این هفته، سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس با جابه جایی 102 میلیون و 948 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم بازار و سهام شرکت کاشی نیلو به عنوان کم گردش ترین سهم بازار برگزیده شد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا