شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بورس در 28 فروردین 92
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

 

شاخص بورس امروز چهارشنبه 92،1،28 با 87 واحد کاهش به رقم 40747 واحد رسید که نمادهای "پارسان"،" غدیر" و "شپدیس" بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند و معاملات انجام شده در نماد تازه وارد بورس یعنی "فارس" نیز که تأثیر مثبت 144 واحدی بر شاخص داشت نتوانست مانع از افت شاخص در روز جاری گردد.

بیشترین ارزش معاملاتی نیز به گروه های شیمیایی، فرآورده های نفتی و انبوه سازان تعلق داشت. برترین تقاضا نیز به نمادهای پاکسان، بارز و پارسان اختصاص یافت و در مقابل بیشترین عرضه نیز در نمادهای "شکربن" ،"شیراز" و "فولاژ" به ثبت رسید.

به گزارش نمابورس امروز انبوه سازی ها در حالی با رشد چشمگیر ارزش معاملاتی مواجه شدند که رکود عمیقی در بازار مسکن در جریان است. مقامات دولتی به خریداران توصیه می نمایند که از خرید هیجانی در بازار مسکن پرهیز کنند و معتقدند به دلیل افزایش عرضه ها در این بازار ، قیمت ها کاهش خواهند یافت اما در طرف دیگر سخن از افزایش شدید هزینه های ساخت سخن به میان می آورند. در مجموع در فرهنگ ایرانی همچنان مسکن به عنوان کالای سرمایه ای و ضروری شناخته می شود.

اما در سوی دیگر بازار اکثرنمادهای مطرح گروهی محصولات شیمیایی مانند"پارسان" ،"شکربن" و" کرماشا" با افت مواجه شدند. این درحالی است که نماد هلدینگ خلیج فارس که روز گذشته در بورس کشف قیمت شده بود امروز افزایش قیمت را تجربه کرد گفتنی است فعالان بازار از میزان کشف قیمت این سهم رضایت نسبی دارند بنابر این می توان به رشد میان مدت قیمت "فارس "امیدوار بود. امروز در حالی که این نماد در اکثر مواقع با صف خرید میلیونی مواجه بود با عرضه های صورت گرفته صف مذکور به 283 هزار سهمی کاهش یافت. گفتنی است حجم معاملات نماد" فارس" امروز به نزدیک 80 میلیون سهم رسید.

در گروه فرآورده های نفتی هم امروز حجم معاملاتی قابل توجهی را شاهد بودیم که به این ترتیب نماد "شبندر" با رشد قیمت مواجه شد.

معدنی ها امروز با افت قیمت مواجه شدند فلزی ها هم همین شرایط را تجربه می کنند اما درمجموع در این گروه فشار عرضه ای مشاهده نمی شود.

قندی ها و سیمانی ها امروز با رشد دست جمعی مواجه بودند گروه سیمانی هم از حیث عرضه و تقاضا با عدم تعادل روبرو هستند در این گروه بطور ملموسی تقاضا بر عرضه غلبه دارد. شنیده می شود بهای گاز افزایش 4 برابری را تجربه خواهد کرد و این موضوع به شدت می تواند هزینه تولید در صنعت سیمان را افزایش دهد.

به گزارش نمابورس حجم معاملات بورس در روز جاری به 372 میلیون سهم رسید و در فرابورس نیز حجم معاملات به 32 میلیون سهم رسید.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا