شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید حرکت چراغ خاموش یک گروه
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

دارویی ها چندی است که آرام و بی سر وصدا به به روند صعودی خود ادامه می دهند . این صنعت از فرصت ها و تهدید های گوناگونی در کشور ما برخوردار است از یک سو به دلیل مرتبط بودن تولیدات این صنعت با بهداشت جامعه این گروه همواره از حمایتها خوبی برخوردار بوده و از سوی دیگر به دولت نیز به دلیل اهمیت این موضوع کنترل دقیقی در این گروه به عمل می آورد که قیمت گذاری محصولات از جمله مهمترین کنترلهای دولت بر این گروه می باشد .

در سالی که گذشت تحولات ارزی بر صنایع مختلف کشور اثرات بسیار زیادی داشت که گروه دارویی نیز از این تحولات بی بهره نبود از آنجا که بخشی از هزینه تولید در این گروه به واسطه تامین مواد اولیه از خارج کشور بصورت ارزی می باشد و دولت نیز در تامین ارز این گروه با مشکلاتی مواجه شد که مشکلات نقدینگی را در شرکتهای این گروه موجب شد اما پس از مدتی وضعیت این گروه به روال عادی بازگشت شاید بتوان گفت دارویی ها در خصوص تحولات ارزی کشور از بهترین و مناسبترین حمایتها در مقایسه با سایر صنایع برخوردار بوده است در روزهای اخیر نیز گفته شد که این گروه از این پس از دلار مرجع خداحافظی می کند و ارز مورد نیاز خود را به نرخ مبادله ای تامین نمایید اما در مقابل دولت نیز سوبسیدهایی را برای این گروه در نظر بگیرد که در مجموع شرایط بهتری را برای آنها فراهم ساخته است . یکی دیگر از موضوعاتی که می توانست در این گروه تاثیر گذار باشد موضوع تحریمها بود تحریمها صنایع مختلف کشور را با مشکل مواجه ساخت اما صنعت دارو از این حیث نیز در مقایسه با سایر صنایع تاثیر کمتری را تجربه کرد.

به گزارش نمابورس این گروه درماههای اخیر رشد قابل توجهی را داشته است .گفتنی است میانگین بازدهی این گروه از ابتدای سال جاری تا کنون به 17درصد رسیده است .و بنظر می رسد با شرایط فعلی این روند ادامه یابد .

از سوی دیگر حجم معاملات این گروه در مدت مذکور به 396میلیون سهم رسیده که نماد های پخش البرز ،روز دارو و جابرابن حیان بیشترین حجم معاملاتی را داشته اند البته خاطر نشان می شود یکی از معضلات سنتی این گروه رتبه نقد شوندگی آنها می باشد . درخصوص گزارشهای مالی شرکتها این گروه نیز باید گفت طبق یک روال سنتی این گروه در گام اول گزارشهایی بسیار محتاطانه ارایه می کنند اما تجربه نشان می دهد که دارویی ها در طول سال مالی خود بارها سود خود را افزایش می دهند . یکی دیگر از مزیتها این گروه تقسیم سود بالا توسط شرکتهای دارویی می باشد که این مزیت نیز باعث جذب آندسته از سرمایه گذاران بورسی که با دید سود گیری اقدام به سرمایه گذاری در بورس می نمایند شده است .

در پایان گفتنی است کارشناسان معتقد این نمادها در آیند نزدیک باید برای ارایه گزارش های جدید متوقف شوند و انتظار می رود روند صعودی قیمت سهام این گروه همچنان ادامه یابد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا