شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید "شاوان" چشم انتظار اطلاعیه های پالایش و پخش
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392برچسب:,

 

برنامه عرضه بلوکی سهام برخی از شرکت های پالایشی این روزها در حالی انجام خواهد شد که نماد معاملاتی تعدادی از این شرکت ها همچون پالایش نفت لاوان جهت ارایه گزارش های جدید متوقف است.

در همین ارتباط مدیر عامل "شاوان" در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: نماد معاملاتی "شاوان" به دلیل تعدیل با اهمیت اطلاعات و گزارش ها برای سال مالی 92، از تاریخ 91.12.28 متوقف شده است.

دادور با اشاره به دلایل عدم بازگشایی نماد معاملاتی مذکور ادامه داد: یکی از دلایل عمده تأخیر در ارایه گزارش ها و به تبع آن عدم بازگشایی نماد معاملاتی شرکت، تلاش برای دریافت آخرین اعلامیه ها از سوی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خصوص جزییات برنامه هاست.

وی اضافه کرد: یکی از بزرگترین دغدغه های مدیران شرکت پالایش نفت لاوان و همچنین مسئولان ذی ربط در فرابورس ارایه گزارش های شفاف است که این امر نیز مستلزم دریافت اعلامیه های به روز شده از سوی پالایش و پخش است از همین رو امیدواریم به زودی آخرین تغییرات در اعلامیه ها نیز به دست "شاوان" برسد تا به وسیله آن بتوانیم پیش بینی دقیق تری از بودجه 92 شرکت ارایه داد.

این مقام مسئول با اشاره به عدم وجود تغییر با اهمیت در مفروضات بودجه سال 92 نسبت به سال گذشته اظهار داشت: نرخ تسعیر ارز در نظر گرفته شده جهت تأمین خوراک مورد نیاز و همچنین فروش محصولات صادراتی شرکت همچنان نرخ ارز مرجع است و تا زمانی که دستور تغییر این نرخ از سوی شرکت ملی پالایش و پخش به طور رسمی به دست ما نرسد نمی توان تغییری در این مفروضات ایجاد کرد.

وی پیرامون سهم در نظر گرفته شده برای صندوق توسعه ملی نیز عنوان کرد: میزان سهم این صندوق از درآمدهای فرآورده های نفتی "شاوان" در سال گذشته 23 درصد بوده حال آنکه این مبلغ برای سال 92 به میزان 26 درصد در نظر گفته شده است تا با رعایت جوانب احتیاط انتظار غیر واقعی از سودآوری شرکت برای سهامداران رخ ندهد، هرچند که با تلاش های فراوان صورت گرفته احتمال حذف سهم 23 درصدی این صندوق از درآمدهای "شاوان" چندان هم دور از ذهن نخواهد بود.

این مقام مسئول با در نظر گرفتن همه موارد عنوان شده در خصوص میزان سود پیش بینی شده برای سال 92 گفت: با فرض عدم تغییر شرایط در سال 92، سود برآوردی "شاوان" به طور تقریبی معادل سود 28 تومانی سال قبل خواهد بود اما در صورت حذف سهم 23 درصد صندوق توسعه ملی حدود 24 درصد به سودآوری شرکت اضافه خواهد شد که با این شرایط می توان زیان انباشته "شاوان" را برای سال 92 به طور کامل پوشش داد.

وی در خصوص جزییات برنامه عرضه بلوکی سهام "شاوان" از سوی سازمان خصوصی سازی نیز اذعان داشت: بعد از لغو عرضه مذکور در تاریخ 19 فروردین ماه سال جاری، هنوز اطلاع دقیقی از زمان و یا خریداران احتمالی بلوک "شاوان"به دست این شرکت نرسیده است.

دادور در خاتمه از ورود دو میلیون و 800 هزار متر مکعب بنزین تولیدی شرکت به بازار خبر داد و گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری حدود دو میلیون و 800 هزار مترمکعب از بنزین تولیدی "شاوان" به بازار عرضه خواهد شد، همچنین در شهریور ماه همین سال نیز محصول سوخت جت به تولیدات پالایش نفت لاوان اضافه خواهد شد.

 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا