شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید سرمایه گذاران در صنایع کوچک تمرکز کردند
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:,

 

 

نزدیک به نیمی از حجم معاملات امروز بورس تهران به 10 نماد اختصاص داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) در معاملات روز یک شنبه 176 میلیون برگه سهم معامله شد که نزدیک به 73 میلیون از این سهام متعلق به نمادهای بانک پاسارگاد، پالایش نفت بندرعباس، مپنا، بانک انصار، بانک ملت، سایپا و حفاری شمال بود.

همچنین از 679 میلیارد ریال ارزش معاملات امروز ،حدود 340 میلیارد ریال متعلق به نمادهای پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی فناوران، مپنا، سرمایه گذاری امید، حق تقدم نفت و گاز پارسیان و نفت و گاز پارسیان بود.

گفتنی است در این روز افت قیمت در نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس،مپنا، گل گهر، فولاد مبارکه ، هلدینگ پارسیان و بانک ملت باعث شد تا این نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کنند و باعث شدند این متغیر 218 واحد منفی شود. در نتیجه شاخص کل امروز در رقم 39 هزار و 915 به کار خود پایان داد.

همچنین شاخص صنعت نیز 203 واحد پایین آمد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 196 و 185 واحد افت کردند.

رشد قیمت نمادهای قند لرستان، صنایع لاستیکی سهند، قند قزوین، سرامیک صنعتی اردکان، پارس سوییچ، شکر شاهرود و بین المللی محصولات پارس باعث شد این نمادها در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت قرار بگیرند. این موضوع در کنار تقاضای خرید سنگین در این نمادها نشان می دهد این روزها تمایل فعالان بازار سرمایه به صنایع کوچک بیشتر از گذشته شده است.

گواه این مدعا صف های خرید سنگین در نمادهای پاکسان، قند پیرانشهر، گروه صنعتی بارز، کربن ایران، مارگارین و بین المللی محصولات پارس بود که امروز شکل گرفت.

در مقابل نمادهای پارس دارو، تکنوتار، حفاری شمال، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، بانک سینا، حمل و نقل پتروشیمی و مپنا با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات امروز قرار گرفتند.

همچنین بی مهری سهامداران به نگهداری سهام شرکت های مپنا، بیمه ملت، نیرو محرکه، پالایش نفت اصفهان، بین المللی توسعه ساختمان، فولاد خراسان و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو باعث شد تا طولانی ترین صف های فروش برای این نمادها تشکیل شود.

در پایان معاملات امروز ارزش بازار نیزدر رقم 179 هزار میلیارد تومان قرار گرفت.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا