شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بورس یازدهم فروردین
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,

 

شاخص بورس امروز یکشنبه 11/01/1392با 275واحد رشد به رقم 39990واحد دست یافت به این ترتیب شاخص در یک قدمی  ثبت رکورد 40هزار واحدی قرار گرفت. . در معاملات روز جاری نماد های "شپنا"،"شبندر"و"پارسان"بیشترین تاثیر مثبت را داشتند .همانطور که روز گذشته پیش بینی کرده بودیم شاخص توانست امروز به کمک گروهههای نفتی ،فلزی و معدنی رشد را تجربه نمایید .گفتنی است امروز گروههای فراوردهای نفتی ،شیمیایی ها و فلزاتن اساسی به همراه قنی ها بیشترین ارزش معانلاتی را بخود اختصاص دادند .بهترین تقاضا ها را در نماد های "شپاکسا"،"رمپنا"و "وبانک"  و همچنان بیشترین عرضه ها را در گروه ساختمانی مشاهده می کنیم.

 

به گزارش نمابورس مطابق روال روزهای گذشته همچنان حجم عمده اخبار منتشره شده در روز جاری هم به مسایل انتخاباتی تعلق داشت.در خصوص مسایل اقتصادی این روزها بیشتر شاهد اظهار نظرهای کلی در خصوص تحقق شعار سال جاری یعنی حماسه اقتصادی و سیاسی هستیم .

با این وجود امروز بجز در نماد "شنفت"سایر نمادهای گروه فراوردهای نفتی با رشد قیمت بکار خود پایان دادند که ازآن جمله می توان به رشد نمادهای پالایش نفت بندر عباس ،پالایش نفت اصفهان اشاره داشت البته با عرضه های صورت گرفته در روز جاری صف خرید در نماد های این گروه از بین رفت.

در گروه شیمیایی و بخصوص نمادهای پتروشیمی امروز شاهد رشد قیمت اکثر نماد ها بودیم که این حالت شامل نماد های گسترش نفت پارسیان ،پتروشیمی زاگرس و پتروشیمی کرمانشاه شد در این گروه نیز وضعیت متعادلی بوجود آمد.

امروز شاهد چرخش سرمایه گداران به سمت گروه خدمات مهندسی بودیم که به این ترتیب نماد مپنا با رشد قیمت و صف خرید 3.5میلیونی بکار خود پایان داد.نماد مخابرات که مدتها خبری از آن نبود امروز با رشد قیمت مواجه شد که بنظر می رسد درآمد قابل توجه این سهم از تماسها و پیامکهای نوروزی باعث جلب نظر سرمایه گذاران بورسی به این سهم شده است که انتظار بی جایی هم نیست بی شک مخابرات تنها شرکتی است که در ایام تعطیلات نوروزی با افزایش درآمد مواجه می شود.

قندی ها هم که در روزهای گذشته رشد قیمت بی وقفه ای را تجربه کرده بودند امروز با توجه به عرضه های انجام شده اندکی از روند روو به رشد آن کاسته شد انتظار می رود این گروه پس از آغاز بکار جدی بورس در سال جدید مجددا با کاهش قیمت مواجه شود بخصوص این روند در صورتی که عرضه های جدیدی صورت گیرد تشدید خواهد شد . خلاصه اینکه در ایام نوروزی این گروه وظیفه خود را انجام دادند و نوسان خوبی را نصیب سهامداران خود کردند .

بانکی ها و فلزی ها وضعیت متعادلی را تجربه کردند اما میل به نزول در گروه خودرویی همچنان ملموس است در پایان گفتنی است امروز بیش از 131میلیون سهم در بورس و 31میلیون سهم در فرابورس مورد معامله قرار گرفت که حجم معاملات نماد های پالایش نفت بندر عباس ،مپنا و ذوب آهن اصفهان از سایر نماد ها بیشتر بود. با توجه به تعطیلات پیش رو باید گفت پرونده نوروزی بورس بسته شد و عملا آغاز بکار بورس به بعد از 16فروردین موکول خواهد شد پیش بینی می شود شاخص روند صعودی خود را ادامه دهد که در این میان شانس گروه نفتی و فلزی و معدنی ها بیشتر از سایر گروهها خواهد بود



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا