شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید معاملات بازار ارز بین الملل در کجا انجام می گیرند؟
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 

برخلاف سایر بازارهای مالی، هیچ مکان فیزیکی خاصی برای انجام معاملات در این بازار وجود ندارد. تمام تراکنش های این بازار از طریق ارتباطات راه دور )تلفن، اینترنت و ...( میان بانک ها، موسسات بزرگ، سرمایه گذاران، تجار و سایر افراد صورت می گیرد. این نوع بازار، بازار معاملات خارج از بورس ) OTC – Counter the Over ( نام دارد. فکر می کنید حجم معاملات بازار ارز چگونه محاسبه می شود؟ برای پاسخ به این سوال، بازار بورس را در نظر بگیرید. تمام معاملات در مکان فیزیکی بازار بورس انجام می گیرد. بنابراین به سادگی می توان میزان خرید و فروش )یا پوزیشن های لانگ و شورت( را محاسبه کرد. اما در مورد بازار ارز بین املل چطور؟ وقتی مکان فیزیکی خاصی برای انجام معاملات قرار ندارد،

چگونه می توان حجم معاملات را حساب کرد؟ اصلا می توان حجم معاملات این بازار را محاسبه کرد؟!

جارت در بازار ارز بین الملل ، مزایای متعددی نسبت به تجارت در سایر بازارهای مالی دارد. مهمترین مزایای این تجارت عبارتند از: نقدینگی، 22 ساعته بودن ، معاملات لوریج )یا اعتباری(، هزینه معاملاتی پایین، حداقل سرمایه اندک، تجارت تخصصی، معامله در همه جا.

نقدینگی ::

بازار ارز بین الملل ، پر نقدینگی ترین بازار مالی در سراسر جهان است و طبق اعلام بانک جهانی حجم معاملاتی آن نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار در روز است.

دلیل اهمیت خاصیت نقدینگی این بازار برای معامله گران چیست؟

نقدینگی به چند روش به تاجران و سرمایه گذاران کمک می کند:

مهمترین دلیل اهمیت نقدینگی این است که نقدینگی بالا تضمینی برای ثبات قیمت هاست. در چنین بازار بزرگی، همیشه می توان کسی را یافت که تمایل به خرید یا فروش ارز آنهم با قیمت جاری بازار دارد. نتیجه این امر این است که در هر ساعتی از شبانه روز می توان در این بازار معامله کرد. با این حال، گاهی اوقات هم پیش می آید که به دلیل نوسانات شدید در بازار نمی توان معامله پرسود و خوبی صورت داد. به خاطر حجم بالای نقدینگی، اغلب اوقات می توان با سرعت وارد بازار شد یا از بازار خارج شد و در پایان معامله به سود رسید. البته مثل همه بازارها هنگامی که بازار ارز بین الملل شاهد بی ثباتی است ، نوسان قیمت ها و افت میزان سرمایه، یکی از احتمالات است. میزان بالای نقدینگی، امکان دستکاری در بازار به شیوه ی گسترده و طولانی را از بین می برد. لازمه دستکاری در قیمتها ، داشتن منابع عظیم مالی )ده ها میلیارد دلار( است. چنین پیش شرطی عملا اینکار را غیرممکن می سازد.

سهمکشورهایمختلفدربازارتبادلارز بینالملل:

(جدول 1) منبع: بانک جهانی- آمار سال 2012

سهم نقدینگی

همانطور که در جدول بالا می بینیم، حدود 80% حجم معاملات بازار ارز بین الملل به انگلستان و ایالات متحده تعلق دارد. بر اساس یک قانون کلی، نقدینگی بیشتر در یک بازار به معنای حرکت بیشتر در آن بازار است. در ادامه دوره در مورد این قانون بیشتر خواهید آموخت.

بازار 42 ساعته: بازار ارز بین الملل در هر ساعتی از شبانه روز در دسترس است. به این معنا که شما می توانید از ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه تا پنج بعد از ظهر روز جمعه، معامله ای را شروع یا تمام کنید. علت اصلی بیست وچهار ساعته بودن این بازار این است که محل فیزیکی خاصی برای انجام معاملات وجود ندارد.

ساعاتکارمهمترینمناطق

جدول 2

جدول زیر برای شناخت بهتر این ساعات کمکتان می کند:

تایم بازار

تصویر 1-ساعات کار مهمترین مناطق

همانطور که در تصویر بالا می بینید، در مناطق زمانی لندن و ایالات متحده 2 ساعت همپوشانی وجود دارد. به نظرتان این همپوشانی در ارتباط با نقدینگی و حجم معاملات چه معنایی پیدا می کند؟در تصویر زیر می توانید این ساعات را روی نقشه ببینید:

 

ساعات بازار فارکس



Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا