شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بفرمایید بورس – سوم مهر
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:,

چهار شنبه سوم مهر بازار توانست آخرین روز معاملاتی هفته را با عملکرد مناسبی به پایان برساند و با وجود منفی شدن فضای معاملات در اوایل روز، به سرعت و به لطف رونق سهام در بسیاری از نمادهای گروه شیمیایی، نفتی، معدنی، سیمانی و برخی از فلزی ها جو مثبتی بر معاملات حاکم شد. در معاملات امروز شاخص کل توانست با ثبت افزایشی 445 واحدی به 63455 واحد برسد. دو نماد "پاسا" و "سخاش" بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و "فنوال" و "دشیمی" نیز بالاترین افت قیمت را پشت سر گذاشتند. همچنین "فارس" بیشترین تاثیر مثبت و "وپارس" بالاترین اثر منفی را بر شاخص گذاشتند.

به گزارش نمابورس با شروع معاملات امروز شاخص کل در ابتدا به میزان جزئی مثبت شد اما جو مبهم و افت ارزش سهام در بسیاری از گروه ها بخصوص گروه های پیشرویی مانند گروه بانکی، در مدار نزولی قرار گرفت. در ادامه به لطف رشد ارزش سهام در برخی نمادهای شیمیایی از جمله "فارس" و تک سهم هایی مانند" خودرو"، "ونوین" "شبریز"، روندی رو به رشد بر این نماگر حاکم شد. مثبت شدن برخی از نمادهای نفتی نیز بر این روند دامن زد. جو مثبت برخی از گروه ها همچون گروه سیمانی و فلزی در ادامه معاملات باز هم از سیر صعودی شاخص حمایت کرد و بهبود نسبی معاملات در بسیاری از نمادهای شیمیایی به تبع افزایش نرخ ارز در بازار آزاد نیز مزید بر علت شد. گفتنی است جو مثبت نمادهای معدنی نیز بر رشد شاخص در این برهه موثر واقع شد. همچنین بسیاری از نمادهای منفی ابتدای روز همچون "اخابر" نیز با خزیدن به محدوده مثبت، در عملکرد مناسب شاخص تاثیرگذار بودند. بدین ترتیب روند صعودی شاص تا پایان معاملات ادامه یافت.

از مهمترین اخبار امروز می توان به سخنان شب گذشته رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد. روحانی در سخنرانی خود با پرداختن به مسائلی همچون خشونت های موجود در سطح جهان و لزوم تلاش در جهت برقراری صلح، پیرامون سخنان رئیس جمهور ایالات متحده موضع گیری کرد و در این رابطه اظهار داشت که در صورت عزم سیاسی رهبران آمریکا و خودداری از دنبال کردن منافع گروه های فشار جنگ طلب، می توان به چارچوبی برای مدیریت اختلافات رسید. وی پیرامون پرونده هسته ای ایران نیز اعلام کرد که برنامه هسته ای ایران و همه کشورهای دیگر می باید تنها در جهت اهداف صلح آمیز باشد اما تنها راه تامین این هدف، پذیرش حق غنی سازی و سایر حقوق هسته ای در خاک ایران خواهد بود.

همچنین امروز یکی از خبرگزاری های داخل از تصمیم وزیر اقتصاد برای کنار گذاشتن محمد‌رحیم احمدوند از ریاست سازمان خصوصی سازی و جایگزینی علی اشرف پوری‌حسینی، نماینده پیشین مجلس، به جای وی خبر داد.

در عین حال مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در مصاحبه ای پیرامون مطالبات این نهاد از دولت عنوان کرده است که شستا به شدت پیگیر احیای طرح واگذاری معادن 2 و 3 گل‌گهر به این شرکت برای رد دیون دولت می باشد.

از دیگر اخبار امروز می توان اظهار نظر معاون ارزی بانک مرکزی پیرامون نرخ ارز اشاره کرد. غلامعلی کامیاب پیرامون تحولات اخیر در بازار ارز اظهار داشت که کاهش بیشتر نرخ ارز و نوسانات شدید به نفع کشور نخواهد بود و نرخ کنونی ارز در بازار ، نرخی مناسبی برای اقتصاد ایران در حال حاضر به حساب می آید.

امروز همچنین می توان به رشد قیمت طلا و افزایش ارزش دلار در بازار داخلی اشاره کرد. طلا هم اکنون به قیمت هر گرم 99 هزار تومان رسیده و دلار نیز در بازار آزاد در قیمت 3060 تومان در حال معامله است.

به گزارش نمابورس روز چهارشنبه جو مبهم و بعضا مثبتی بر بسیاری از صنایع بورسی حاکم بود. در گروه معدنی تنها 2 نماد با کاهش قیمت به کار خود پایان دادند و یک نماد نیز در معاملات پایانی منفی شد است. در این گروه معاملات متعادل است. در گروه شیمیایی تنها 8 نماد افت کرده اند که دو نماد از این میان نیز در آخرین معاملات مثبت شده اند. در این گروه "فارس" و "پارسان" ملموس ترین صف خرید را دارند درگروه فلزات اساسی 8 نماد افت کرده اند. نماد "فایرا" و "فرزین" سنگین ترین صف خرید را دارند. در بخش ساخت محصولات فلزی تنها "فاذر" منفی بوده و سایر نمادها صف خرید دارند. در بخش مخابرات هر دو نماد مثبت بوده و معاملات متعادلی در این گروه حاکم است. درگروه فنی مهندسی هر دو نماد رشد قیمت را پشت سر گذاشته و "رتکو" با صف خرید روبروست. در بخش خودرو تنها 8 نماد رشد کرده اند. در این گروه صف فروش در بیشتر نمادهای شکل گرفته و سنگین ترین صف متعلق به"خساپا"، "خبهمن"، "خزاما" و "خپارس" است. در بخش شرکتهاي چند رشته اي تنها "وبانک" منفی بوده است.معاملات این گروه متعادل گزارش می شود. در گروه بانکی تنها 2 نماد رشد قیمت را تجربه کردند و یک نماد درمعاملات پایانی رشد کرده است. در این گروه "وپست" صف فروش دارد . در گروه سرمایه گذاری نیز 8 نماد رشد ارزش سهام را پشت سر گذاشته اند. در این گروه "وبوعلی" صف خرید سنگینی را پیش روی خود می بینند و "وملت" بالاترین صف فروش را دارد. در بخش محصولات نفتی 5 نماد رشد کرده و "شپنا"با وجود افزایش قیمت پایانی،در آخرین معاملات وارد محدوده منفی شده است. در این گروه "ونفت" و "شبریز" صف خرید را تجربه می کنند. همچنین در گروه دارویی 8 نماد با افزایش قیمت به کار خود پایان دادند. در این گروه "دتولید" صف خرید بالاتری را نسبت بهسایر نمادها دارد وصف های فروش در نمادهای منفی جزئی است. در معاملات بخش غذایی تنها 5 نماد افت کرده اند.در میان نمادهای مثبت نیز سنگین ترین صف خرید این گروه متعلق به "غپاک"، "غشاذر" و "غپینو" است. در میان قندی ها 6 نماد رشد کرده اند. در معاملات صنعت لاستیک و پلاستیک تمام نمادها افزایش قیمت را تجربه کرده اند. در این میان در گروه سیمانی تنها 3 نماد افت کرده اند و "سفارس"،"سشرق"، "سپاها" و"ستران" صف خرید سنگین تری را نسبت به دیگر نمادهای مثبت پیش روی خود می بیند .

در پایان گفتنی است امروز بیش از 783 میلیون سهم در بورس مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"خودرو" و"پارسان" بیشترین حجم معاملاتی را به خود اختصاص دادند .

همچنین در فرابورس نیز بیش از 55 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که دو نماد"دی" و"جم" بیشترین حجم معاملاتی را تجربه کردند .

 

 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا