شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بورس در 14 اردیبهشت 92
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

امروز شنبه 92،2،14 شاخص بورس با 456 واحدرشد به رقم 44993واحدرسید. البته شاخص امروز برای لحظاتی هم وارد کانال 45 هزار واحد شد . امروز با تغییر جهت بازار نمادهای گروه فلزی و معدنی با رشد و گروه پتروشیمی و نفتی با افت نسبی مواجه شدند.

به گزارش نمابورس در روند معاملات روز جاری نمادهای فولاد مبارکه اصفهان ، گل گهر و چادرملو توانستند بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشته باشند. اما همچنان برترین گروه ها از لحاظ ارزش معاملاتی و گروه فراورده نفتی، فنی مهندسی و فلزات اساسی بودند.

امروز بیش از 11 میلیون سهم در نماد فولاد مبارکه اصفهان مورد معامله قرار گرفت که در پایان 5،8 میلیون سهم نیز درصف خرید این نماد به جای ماند. در نماد ذوب آهن نیز صف خرید 12 میلیوون سهمی ملاحظه می شود و در مجموع باید گفت حرکت جدید بازار یک سمت فلزی دارد

در نمادهای گروه معدنی نیز اکثر نمادها، با رشد قیمت و غلبه تقاضا بر عرضه مواجه اند که از آن جمله می توان به صف خرید در نمادهای "ومعادن" ،"کچاد " و "کگل" اشاره کرد بنابراین انتظار می رود سمت دیگر حرکت جدیدی بازار معدنی باشد.

در گروه خودرویی نیز اخبار منتشر شده خبر از رضایت خودرویی ها به قیمت های مصوب شورای رقابت دارد که به این ترتیب نمادهای این گروه نیز عمدتاً در درصدهای مثبت قرار گرفتند. در گروه بانکی نیز رشد آرامی همچنان درجریان است.

اما همانطور که اشاره شد نفتی ها و پتروشیمی ها وارد فاز اصلاحی شدند و نمادهای "شبندر"و "شپنا" پس از مدت ها به رنگ قرمز درآمدند. وضعیت گروه پتروشیمی هم اندکی نسبت به روزهای گذشته افت نشان داد البتته نماد " فارس" که انتظار مرود به زودی وارد گره معاملاتی شود، همچنان صف خرید 123 میلیونی را به خود می بیند نماد "پارسان" در این گروه با عرضه های به عمل آمده دردرصدهای منفی به کار خود پایان داد.

امروز نمادهای مپنا، پالایش نفت بندرعباس و بانک کارآفرین بیشترین حجم معالاتی را به خود اختصاص دادند و نمادهای "فارس" ، "ومعادن"و "ذوب" بیشترین حجم تقاضا را از آن خود کرده اند. صف فروش قابل توجهی به جز در نماد "سفارس" نیز دیده نمی شود و در مجموع 383 میلیون سهم در بورس و 36،9 میلیون سهم در فرابورس امروز مورد معامله قرار گرفت. آرایش بازار نشان می دهد که تا هفته آینده پیشتازی دو گروه معدنی و فلزی ادامه یابد، تحقق این پیش بینی در گرو تحمل سهامداران سابق این گروه خواهد بود چراکه بسیاری از سهامداران معدنی و فلزی از این ناحیه زیان دیده اند و چنانچه اقدام به عرضه نمایند حرکت جدید ناکام باقی خواهد ماند.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا