شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید بسته خبری بازارهای بین المللی
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

به گزارش نمابورس در هفته ای که گذشت گزارشات مثبت و منفی اقتصادی از جانب کشورهای مختلف به بازارهای کالایی گسیل شد و همین امر نیز باعث گردید تا نوسانات قیمتی شدیدی در معاملات کالاها در بازارهای گوناگون تجربه گردد. در نهایت بیشتر بازارها توانستند معاملات هفتگی را با رشد قیمت مختصری پشت سر گذارند. عمده ترین عامل حمایت کننده از قیمت در این هفته شامل بهبود بازار کار ایالات متحده و افت قابل ملاحظه ارزش دلار این کشور به حساب می آید.

نفت خام: نفت خام برنت در طول این هفته کمتر از یک درصد رشد کرده و هم اکنون به سطح 104،19 دلار در هر بشکه رسیده است. همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمدیت دو درصد درصد گران شده و به 95،6 دلار دست یافته است.

طلا: طلا در این هفته تغییر قیمتی خاصی را تجربه نکرده است .قیمت طلا در معاملات آتی به سطح 1464 دلار رسیده است. معاملات بازارنقدی در 1470 دلار پیگیری می شود.

فلزات پایه

مس: قیمت مس در بازار فلزات لندن در طول این مدت پنج درصد افزایش یافته است. قیمت هم اکنون به سطح 7265 دلار رسیده است.

روی: قیمت روی با افت قیمتی مختصر مواجه شده و هم اکنون سطح قیمت این محصول به میزان 1887 دلار در هر تن در بازار لندن گزارش می شود.

آلومینیوم: آلومینیوم در طول هفته به میزان جزئی رشد کرده و در قراردادهای سه ماهه، این محصول به سطح 1881 دلار رسیده است.

سرب: قیمت قرارداد های سه ماهه سرب در بازار لندن هم اکنون به سطح 2036 دلار رسیده است .قیمت در این هفته تغییر خاصی را تجربه نکرده است.

محصولات فولادی

بیلت فولادی: قیمت بیلت فولادی در بازار ترکیه در طول این مدت یک درصد افت کرده و به 530 دلار در هر تن رسیده است.

نورد گرم: نورد گرم در بازار ترکیه 1،7 درصد گران شده است. قیمت در پایان هفته در سطح 550 دلار گزارش می شود .

میلگرد فولادی: میلگرد رشد قیمتی یک درصدی را تجربه کرده و سطح قیمت در حال حاضر به حدود 585 دلار رسیده است.

 

 

روز شمار هفته:

دو شنبه: اداره آمار چین در گزارشی اعلام کرد که سوددهی شرکت های صنعتی این کشور در دو ماه ابتدایی سال جاری میلادی با افتی بیش از پنج درصد مواجه شده است.

سه شنبه: دولت ژاپن اعلام کرد که تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل به میزان 0،2 درصد افزایش یافته است. این رقم پایین تر از انتظار فعالان اقتصادی بوده است.

دولت کره جنوبی از افت 2،6 درصدی تولیدات صنعتی این کشور در ماه آوریل خبر داد

چهارشنبه: اداره آمار ملی چین اعلام کرد که شاخص فعالیت های کارخانه ای این کشور در ماه پیش به 50،6 واحد رسیده است. ارقام بالاتر از 50 این شاخص نشان دهنده افزایش تولیدات صنعتی می باشد اما رقم اعلام شده بسیار پایین تر از انتظار اقتصاددانان بوده است.

پنج شنبه: وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد که در ماه آوریل 165 هزار فرصت شغلی در این کشور ایجاد شده است.

در عین حال وزارت تجارت آمریکا در گزارشی جداگانه اظهار داشت که میزان سفارش خرید برای محصولات کارخانه ای در این کشور طی ماه مارس افتی چهار درصدی را تجربه کرده است

جمعه: اتحادیه اروپا در گزارشی پیش بینی کرد که تولید ناخالص داخلی این منطقه در سال جاری میلادی افتی 0،4 درصدی را پشت سر خواهد گذاشت. در این گزارش تصریح شده که اقتصاد اتحادیه در سال 2014 از رکود خارج خواهد شد و رشد اقتصادی منطقه مذکور به 1،4 درصد می رسد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا