شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید تقابل دلار و اونس
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : شنبه 14 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

بازار طلای داخلی هفته ای که گذشت را با نوسان های قیمت دلار و اونس جهانی سپری کرد، به طوری که سکه با حفظ حباب، ابتدای هفته با رشد بهای دلار و افزایش تقاضا به دلیل اعیاد پیش رو حرکت می کرد و در پایان هفته با رسیدن موج کنترل قیمت ها در بازار از سوی مسئولین و همچنین ثابت ماندن روند قیمتی اونس به مدار نزول بازگشت.

به گزارش بورس نیوز، هر سکه امامی هفته را با قیمت یک میلیون و 346 هزار تومان به پایان برد و دلار نیز که تا مرز 3600 تومان پیش رفته بود، در نهایت در محدوده 3550 تا 3520 تومان خرید و فروش می شد.

سیاوش سلیمانی، کارشناس معاملات آتی سکه طلا در رابطه با وضعیت بازار به خبرنگار ما گفت: ابتدای هفته دلار به مدار 3600 تومان رسید و طی هفته به تدریج نزول را تجربه کرد که علت اصلی آن را می توان اظهار نظر آقای بهمنی در رابطه با تعیین تکلیف نرخ ارز تا 10 یا 15 روز آینده البته بدون ارایه برنامه مشخصی، دانست که دلار را مجبور به عقب نشینی کرد. با این حال به نظر می رسد این اظهار نظر فقط برای آرام کردن تب و تاب بازار بوده و ارز در اقتصاد ما تک نرخی نخواهد شد. حتی گمان آن می رود که حذف ارز مرجع تأثیری در پایین آمدن نرخ دلار در بازار آزاد ندارد و پس از انتخابات و طی تابستان سال جاری هر دلار ظرفیت رسیدن به بهای چهار 4 هزار تومان را نیز دارد.

وی افزود: همچنین پیش بینی می شود طی چند هفته باقی مانده تا انتخابات نیز دلار روند آرامی را در محدوده 3500 تا 3600 تومان حفظ کند.

این کارشناس در ادامه افزود: در حال حاضر بیشتر نقدینگی در جامعه بازار سرمایه و بورس در جریان است و گزارش های خوب شرکت ها و رشد سود خالص آنها، سرمایه گذاران خسته از دلار را به سمت سهام کشانده است. پیش بینی می شود تا اواخر خرداد ماه این روند ادامه داشته باشد. همچنین روند اونس در بازار جهانی طی هفته بین 1440 تا 1480 دلار نوسان داشت که بیشتر نوسان قیمت ها در مدار کاهشی بود و با افت دلار در بازار داخلی، روند فرسایشی بازار آتی را به همراه آورد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: با توجه به پیش بینی ها از کاهشی بودن اونس جهانی طی هفته آینده، به نظر می رسد صعود قیمت ها طی چند هفته گذشته بیشتر اصلاح قیمت ها بوده که در نتیجه بالا آمدن قیمت اونس حباب سکه تا حدودی کاهش یافت و در حال حاضر به 130 هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته به دلیل افزایش تقاضای سکه طلا برای اعیاد و مناسبت های هفته اخیر، سکه قیمت های قبلی خود را حفظ کرد و در هفته جاری انتظار می رود با کاهش تقاضا، حباب سکه نیز کاهش پیدا کند. اما در بازار آتی با توجه به وضعیت مقابل دو عنصر دلار و اونس جهانی شرایط قابل پیش بینی نیست؛ اما از آنجا که بالایی برای اونس جهانی نمی توان متصور شد و از سوی دیگر دلار نیز ظرفیت کاهش ندارد، تقابل این دو عامل می تواند آینده قیمت ها در نوسان بازار را مشخص کند.

این کارشناس بازار آتی در خاتمه گفت: با توجه به اینکه اختلاف سررسیدهای دور کم شده و قیمت ها دیگر ظرفیت ریزش ندارند، بنابراین احتمال افزایش نرخ ها با رسیدن نوسان مثبت وجود دارد. به هر روی پیش بینی می شود بازار تا مدتی رنج بماند و سکه نقدی در محدوده یک میلیون و 400 تا یک میلیون و 450 هزار تومان در نوسان باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بازارهای جهانی پس از اعلام کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا و ادامه محرک های مالی فدرال رزرو امریکا، تقاضا برای شمش طلا افزایش یافت و بهای اونس جهانی با افزایش 8 دلار و 32 سنتی به ایستگاه 1474 دلار و 56 سنت رسید. با این حال هنوز با وجود حمایت بازار فیزیکی، وضعیت طلا بهبود نیافته است و از بالاترین رکورد های خود در سال 2011 فاصله دارد.

در پایان این گزارش می افزاید، در ساعات اولیه معاملات پس از اعلام آمار اشتغال بهتر از پیش بینی های امریکا، اونس جهانی طلا با کاهش روبرو شد و طی هفته پیش رو نیز سرمایه گذاران با دقت آمار اقتصادی و بیکاری را بررسی خواهند کرد.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا