شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید صعود 802 واحدي شاخص در روزي تاريخي
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

در بازار دیروز معامله‌گران شاهد تحقق وعده مسوولان بازار سهام برای بازگشایی نماد پالایشگاه‌های متوقف بودند؛ سهامدارانی که برخی از آنها در نماد پالایشگاه تهران بیش از 7ماه انتظار را تجربه کرده بودند، سرانجام روز دوشنبه در ساعت 20 عصر انتشار گزارش پالایشگاه‌ها را شاهد بودند. گزارش‌هایي که به واسطه تغییر نرخ ارز از نرخ مرجع به مبادله‌ای جهش خیره‌کننده‌ای را در سود پالایشگاه‌ها به نمایش گذاشت. براساس این گزارش‌ها، پالایشگاه بندرعباس سود 92 را معادل 603 ریال و سود سال 91 را معادل 323ریال، پالایشگاه شیراز سود 92 را مبلغ 3636 ریال و سود سال 91 معادل 1009ریال، پالایشگاه تهران سود سال 92 را معادل 59001ریال و سود سال 91 را معادل 38866 ریال پيش‌بيني كرده‌اند. همچنين پالایشگاه تبریز سود سال 92 را معادل 3854ریال و سود سال 92 را معادل 1127ریال، پالایشگاه اصفهان سود سال 92 را معادل 4883ریال و سود سال 91 را معادل 2307ریال پيش‌بيني كردند كه عموما بسیار محافظه‌کارانه است. به اين ترتيب 5نماد از 6نماد بورسی آماده بازگشایی شدند اما شرکت پالایشگاه لاوان تا‌کنون گزارش خود را منتشر نکرده است. با اعلام بازگشایی دسته‌جمعي نمادهاي پالايشگاهي، سهامداران پالایشگاه تهران شامل 90درصد سهام عدالت، 5درصد سهام کارکنان و 5درصد سهامداران حقيقي و جزء تاریخی‌ترین روز بورس را احساس کردند؛ جایي که این نماد 654درصد بازدهی به دست آورد و هر یکصد تومان سرمایه آنها به 654تومان تبدیل شد. در این میان سهامداران سهام عدالت بیشترین بازدهی را کسب کردند تا بازدهی شیرین سهام پالایشگاه تهران نصیب بیش از 40میلیون سهامدار سهام عدالت نیز بشود.
در کنار پالایشگاه تهران، پالایشگاه شیراز با 4/60 درصد بازدهی،پالایشگاه تبریز با 9/64 درصد، پالایشگاه بندرعباس با 73/4 درصد و پالایشگاه اصفهان با 69/4درصد در رده‌های مختلف سودآوري قرار گرفتند. اين در حالي است كه در مجموع سه پالایشگاه بورسی اصفهان، بندرعباس و تبریز با تاثیر 95/575واحدی زمینه رشد 801واحدی شاخص در یک روز را فراهم کرد که معادل 86/1درصد بود. شاخص با این رشد یک روزه توانست فاصله میان 43 تا 44هزار واحد را طی کند و هرچند براي دقايقي به رقم بالاتر از 44 هزار واحد رسيد اما سرانجام با بازگشت مختصري دیروز در محدوده 43هزار و 994واحد به كار خود پايان داد. بر اين اساس بازدهی کل بازار در خلال سال جاری به 6/15درصد رسید که بازدهی مناسبی به شمار می‌رود. در بازار دیروز در گروه پتروشیمی انتشار خبرهایي مبنی بر احتمال عدم تغییر نرخ گاز در شش ماه نخست امسال و همچنین افزایش بهای فروش اوره داخلی به تشکیل صف خرید برای نمادهای پتروشیمی انجامید. همچنین نزدیکی مجمع پتروشیمی مارون و اعلام آزاد‌سازی صادرات محصولات پتروشیمی که سهم محصولات پلی اتیلن از این آزاد‌سازی بالاتر از محصولات دیگر است نیز به رشد سهام این گروه کمک کرد. در گروه پتروشیمی، اعلام عرضه بلوک 56درصدی پتروشیمی آبادان موجب جلب توجه به سوی این شرکت شده است. در همین حال با عرضه این سهم هلدینگ نفت و گاز تامین به عنوان مالک این شرکت در آستانه ورود به بازار می‌تواند با سود مناسبی عرضه شود. در این گروه، شنیده‌ها از توافق برخی از سهامداران حقوقی برای عرضه سهام هلدینگ خلیج فارس به اندازه حجم مبنا خبر می‌دهد. در گروه تصفیه نفت، نماد ایرانول دیروز در میان شگفتی کارشناسان متوقف شد تا سود سال92را تعدیل کند. این شرکت به تازگي با سودی نامتعادل میان سال 91 و 92 به تابلو بازگشته بود و مسوولان بازار سود سال 91 شرکت را غیر‌قابل اتکا توصیف کرده بودند، بنابراين باید منتظر ماند و گزارش جدید شرکت را دید.
در همین حال نفت بهران نیز با اتکا به رشد قابل ملاحظه سود خود دیروز با صف خرید همراه شد.
در گروه خودرویی، شرایط بد این گروه با اعلام قیمت‌های جدید شورای رقابت بدتر شده است. شرکت‌های خودرو ساز با مشکل زیان‌دهی و بدهی عظیم بانکی مواجه هستند که مي‌تواند این شرکت‌ها را به صدراهای سال‌های آتی تبدیل كند. دیروز در پی درج قیمت دو خودروی گروه خودروسازی سایپا در سایت مرکز ملی رقابت، این شرکت اعلام کرد: به‌دلیل اشتباه محاسباتی در قیمت نهایی خودروهای این شرکت، قیمت این محصولات از سوی سایپا نادرست و فاقد ارزش قانونی قلمداد می‌شود.
به گزارش ایسنا، قیمت‌های اعلام شده در سایت مرکز ملی رقابت در فرآیند احتساب متغیرهای دستورالعمل تعیین شده توسط شورای رقابت، با اشتباه محاسباتی در ستون قیمت سال پایه مواجه شده است. در گروه فلزی دیروز شرکت صنعت روی زنگان با برگزاری مجمع سالانه 500ریال از سود 550ریالی خود را میان سهامداران تقسیم کرد. در مجموع دیروز بازار سهام روزی تاریخی را پشت سر گذاشت که در آن 192میلیارد تومان سهام معامله شد که 7/22 درصد آن را معامله 47میلیون سهم پالایشگاه بندرعباس تشکیل داد. از 257نمادی که به روی تابلو رفتند نیز 123نماد با کاهش قیمت و 129نماد با رشد ارزش همراه شدند و ساير نمادها بدون تغيير بودند. بر اين اساس ارزش بازار بورس تهران به مبلغ 217‌هزار ميليارد تومان رسيد. 


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا