شایان بورس به عنوان سایتی مرجع در راستای ارائه اخبار و رخدادهای بازار سرمایه و کالا و بورس ایران و جهان و تحلیل های علمی و نیز آموزش به افرادی که قصد ورود به بازار سرمایه را دارند در خدمت کاربران گرامی میباشد. "Shayan Bourse" is as a reference site for news and events in capital market and goods and the exchange of scientific analysis and training to those who wish to enter the capital market. محل فعالیت شایان بورس در ایالات متحده آمریکاست و صرفا کلاسهای حضوری در شهر واشینگتن دیسی برگزار می گردد*** شایان بورس حامی معامله گران حرفه ای ایران *** با مراجعه به منوی برنامه کلاسها می توانید در کلاسهای آنلاین شایان بورس از طریق اسکایپ در اقصی نقاط جهان خصوصا ایران ثبت نام نموده و شرکت نمایید*** شما می توانید با تلفن : 12402211683+ با ما در ارتباط باشید رشد دوباره سودآوری شرکت ها در سال 92
شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس شایان بورس


 
تاريخ : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:,

 

 

بررسی صورت های مالی عملکرد 9 و 12 ماهه سال گذشته شرکت های فعال در بورس حاکی از آن است که بسیاری از این شرکت ها با عملکردی مطلوب موفق به پوشش کامل و بالای 90 درصدی سود برآوردی خود برای سال مالی 91 شده اند.

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری مشترک عقیق با بیان این مطلب در ارزیابی عملکرد شرکت ها طی سال گذشته در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: به نظر می رسد با ادامه عملکرد مثبت بسیاری از شرکت های مطرح بورس طی سال گذشته و عدم تغییر غیر منتظره متغیرهای تأثیرگذار بر روند سودآوری آنها، بتوان به تداوم سیر صعودی سودآوری آنها طی سال جاری نیز امید داشت.

مصطفی بیاتی پیرامون چشم انداز آینده بازار طی سال جاری ابراز داشت: به نظر می رسد طی سه ماه آینده شاهد ثبات نسبی و تا حدی رکورد بازار به دلیل نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و سنگین تر شدن فضای سیاسی کشور در آن دوره باشیم، حال آنکه با عبور از این دوره زمانی و تغییر مدیران کشور شرایط متفاوت تر خواهد بود، به گونه ای که نمی توان با قطعیت در این خصوص صحبتی به میان آورد.

وی در بیان صنایع پربازده بورس عنوان کرد: بسیاری از شرکت های فعال در بورس از پتانسیل سودآوری برخوردار هستند، اما در این میان شرکت های پالایشی، پتروشیمی و معدنی در رأس صنایع پر بازده قرار دارند؛ چراکه از یک سو منتفع از افزایش قیمت ارز هستند و از سوی دیگر صورت های مالی عملکرد فعالین گروه های مذکور از عملکرد مطلوب آنها طی سال گذشته حکایت دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: البته تغییر نرخ خوراک و فروش صادراتی شرکت های پتروشیمی و پالایشی، تغییر نرخ بهره مالکانه فعالین گروه معدنی و کاهش قیمت جهانی فلزات اساسی از جمله عواملی هستند که اثرات احتمالی آن بر این صنایع سایه افکنده است؛ از این رو توجه بیشتر سرمایه گذاران به این متغیرها را می طلبد.

بیاتی در خاتمه آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک عقیق را مبلغ دو میلیون و 380 هزار ریال اعلام کرد و در بیان دلایل بازدهی مثبت حدود هشت درصدی این صندوق طی یک ماه اخیر گفت: سرمایه گذاری در سهام شرکت های پربازده مطرح شده و نیز برخی تک سهم ها موجب شد تا برخلاف روند نامناسب روند قیمتی سهام گروه فلزات اساسی و استخراج کانه های فلزی، این صندوق موفق به کسب بازدهی مثبت حدود هشت درصدی طی یک ماه گذشته شود.


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This
چاپ این صفحه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



ارسال توسط شایان دیبا